درب اکوستیک

۲ بازديد
زمانی که صدا از یک منبع منعکس می‌شود، برای کاهش دادن آن باید از موادی که می‌تواند صدا را جذب کند استفاده کرد. این مواد، انرژی که در صدا وجود دارد را کاهش می‌دهند و در نتیجه باعث می‌شوند که صدا در محیط پخش نشود. ضریب جذب، معیاری است که برای نشان دادن میزان جذب صدا مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر یک عایق بتواند به صورت صد در صدی صدا را جذب کند ضریب جذب صدای آن عدد یک خواهد شد. این اصل برای ساخت درب اکوستیک نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. طرز ساخت درب اکوستیک به این صورت است که باید از یک عایق صدا مانند پشم سنگ و یا سرب برای جذب کردن صدا استفاده شود. این مواد عایق می‌توانند انرژی صوتی که از آنها عبور می‌کند را کاهش دهند. هرچه ضخامت این مواد بیشتر باشد توانایی و قدرت بیشتری برای کاهش دادن انرژی صوتی عبوری از خود خواهند داشت. همچنین وجود یک فاصله هوایی و یا یک خلا در ساخت درب آکوستیک می‌تواند تاثیر گذاری زیادی داشته باشد و می‌تواند ضریب تضعیف انرژی صوتی را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

عایق پشم سنگ یکی از قابل اعتماد ترین عایق‌ها برای ساخت درب آکوستیک است. عایق پشم سنگ برای انسان هیچ حساسیتی به وجود نمی آورد، گاز سمی آزاد نمی کند و همچنین یک عایق حرارتی نیز می‌باشد. در ساخت درب آکوستیک معمولاً از چرم استفاده می‌شود و روکش درب‌ها به صورت چرمی قرار داده می‌شود. روکش چرمی، خود نیز باعث باعث کاهش انرژی صوتی می‌شود و از طرفی می‌تواند درب آکوستیک یا درب ضد صدا را به یک درب ضد صدای ضد آب تبدیل کند.

در ساخت درب اکوستیک چینی معمولا از مقوا به عنوان لایه بین صفحات استفاده می‌شود. این نوع درب‌ها بسیار سبک هستند و مقاومت خوبی ندارند. مواد دیگری که در درب آکوستیک مورد استفاده قرار می‌گیرند، پشم شیشه یا پشم سنگ است. همچنین در پوششی که در داخل درب ضد سرقت و ضد صدا مورد استفاده قرار می‌گیرد، می‌توان از موادی مثل مینرال وول و یا فوم پلی یورتان استفاده کرد.
برای اطلاع از قیمت درب آکوستیک می‌توانید به سایت عایق صوتی مراجعه کنید و یا می‌توانید با کارشناسان ما در بخش فروش تماس بگیرید و از قیمت‌های منصفانه درب‌های آکوستیک که در فروشگاه عایق صوتی به فروش می‌رسند، آگاه شوید.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.